Monday, February 27, 2012

alhamdulillah.again and again

assalamualaikum.
hai semua,
lama sudah daku sepikan diri.
tiada perkongsian.
tiada coretan.

emm yelah mungkin ada yg perfikiran.
helemekkk ini budak,baru setahun ciku sudah kecoh mau tarbiyah org dkt blog dkt fb dkt tweet tweet!
serabai btol.
yes i know,,,
tak salah la syg oii menegur,mengingati sesama islam,
nak dgr cakap ustazah je ler  kekdahnye?
aku taknak korg jadi mcm aku.
yes,aku tak minum mabuk2 tak hisap dadah tak pegi pub club tapi aku dulu tak malu dengan Allah,serabai kot selalu tinggal solat,
pakai sendat2 kalau lawo takpe,
sedap je lelaki scan sana sini.
itu maksud aku.

tayang rambut teknik rebonding,yes akulah ada rambut panjang yg sgt lurus,wangi dan harum megah !

ohh please kalau sekarang ni kau tanya apa aku rasa...
aku akan cakap..MALU MENJADI BANIE YANG DULU.
bila pikir2 balik kenapa lahaiii nak tunggu hidayah Allah,
dek,solatllah dik,pakai hijab,
at least org knallah kita ni islam.
ala kak,,,belum dapat hidayah,,seru tu jauh lagi,,jalan jem!
pfffttt!!!
krik krik krik,kau meninggal,meninggal dunia.
acaner?
tak semua org Allah bagi hidayah mcm yusuf islam,mcm wardina,catriona tu..
aku ni...emmmm...aku just nak panjatkan kesyukuran kepada Allah.
ye bukan aku sedar sendiri,ianya adalah datang dari Allah.
beruntungkah aku?
tidak jika aku pandang remeh,riak sana sini tapi hati ni mati.

itu pasti,
aku jakon kot sbb dulu last solat lima waktu time dkt MRSM,
tu pun mcm ala2 terpaksa sbb mmg dah jadualnya ke surau je kan.
so mcm tak rasa sangat keohseman bersolat ni.
haa skrg ni,hambik kau!
rasanye kalau doa,sekejap je Allah tunjuk jalan,
attention!
bukan bagi,tapi tunjuk jalan untuk aku dapatkan apa yg aku doa tu.
then kalau tertinggal solat,ya Allah rasa mcm kejap je lagi kiamat,then kena simbah api.
TAKUT.,
aku google sana sini pasal qada' solat,pasal itu pasal ini.
sebab aku takut.
taopi seriuslah.
ikut je cakap Allah,tinggal je laranganNya,alhamdulillah mudah jugak urusan hidup.
doa untuk mama pun semakin hari semakin Allah makbulkan.
ISLAM BEST SANGAT!!!
ye aku bukan budak tudung labuh yang kau kena hormati dan contohi.
aku pon belum ada jubh yg besar2 tu,
aku baru je pakai baju lengan2 panjang ni
aku minat kot DIAN PELANGI!
|TETIBA TUU|
tapi aku cuba baiki dan baiki segalanya tentang diri aku,
percakapan,
pakaian
tingkah laku.

yelah lemahje aku tengok kawan aku.
emmm plis plis plis jangan lah songsang.
aku takut balasannya tu nanti.
kaum nabi luth tu dah ada dah sbg bukti.
pliss jgn serong.
aku taip kat sini tapi dia buka baca pon .
emmm....lemahnye tarbiyah mcm ni.

ha lagi satu,ya Allah ohsemnya kawan yg sorg lagi ni,
tabah betol hati beliau.
stokin di kaki.
kain semayang kemana saja tetap di tangan.
walaup dekat rumah membe2,solat dhuha tak tinggal.
surah AL-MULK manis je meniti dekat bibir usai beliau solat meghrib.
ya Allah,murninya muslimah sorg ni!
semoga aku mampu buat begitu.
aku dan kawan2 yang lain.
amiin ya Allah.
p/s: sori bahasa aku senget malam ni.

tapi semuanya serius kot aku share.
sekian untuk malam ni.

2 comments:

liza said...

alhamdulillah..hidayah ALLAH itu sentiasa ada dik..kite j yg nmpk n xnmpk..
kalau kite nk buat baik tak perlu tunggu jadi solehah o perfect..kalo nk tgu 2 mmg xtercapai la hajat kite nk mentarbiyah..
kita sama2 saling menasihati n mengingatkn satu sama lain k..
:) keep it up my sis..

bannie said...

thanks for your support sis...i know that some of my fren think that im too proud of myself.tapi biar la kan,kita takut,depa tak takut apa je boleh dibuat selain tarbiyah dan terus tarbiyah.nak dengar dan ikut itu terpulang.bukan ikut bannie,tapi ikut Allah dan Rasulullah saw..:)

klik klik:)