Saturday, January 14, 2012

kurang upaya.

assalamualaikum
sihat semua?
salam dihulur harap disapa.
hok hok..
over..

tadi petang,
time tunggu waktu Asar dekat surau carefour,
tersentap.tersentuh.terkedu.
sebab ada seorang hamba Allah ni,
sangat kurang upaya,
sebelah kakinya(kanan) cacat.
rasanya memang sejak lahir.
just imagine..macam mana dia jalan sedangkan kaki kanan dia,tapak kaki tu dekat atas.yang jari kuku2 tu dekat bawah.
serius macam dilipat.
Allah Maha Besar.
dia dikurniakan anggota sebegitu pun,
sanggup bekerja.
dah bekerja,tak tinggal solat,
berhijab tutup.
mesra dan suka senyum.
kita ni?
yang sempurna fizikalnya,
tapi sangat cela disisi Allah.
solat berkira,senyum berkira,kerja pun malas,belajar tak nak.
runtuh jiwa aku tengok pengorbanan wanita ni.
umurnya sebaya je,20tahun,
tapi sebab fizikalnya yang rendah buat dia selesa panggil aku KAKAK.
hikhik.
she`s cute btw,
solat duduk,tapi sangat tekun,khusyuk,sebelah tangannya kurang jari,dan sama jugak,terlipat/terbalik.
Hanya Allah tahu kenapa.
tengok tadi,nak pakai kain telekung pun  susah,nak bukak wallet pun susah,tapi
SEMANGAT tetap ada!
semoga aku,kita,mereka yang sempurna fizikal ni boleh nampak elok disisi ALLAH.
sama seperti mereka yang kurang upaya,dan harusnya lebih dari mereka segala ibadah kita teerhadap Agama Islam,Allah ,,keluarga,masyarakat,dan bangsa kita.

wassalam.
p/s: renungan untuk diri sendiri dan juga yang lain=)

2 comments:

Edy Fee said...

mmg pon klau 1 nikmat pon ditarik...susah sgt ase

bannie said...

inikan pulak yg kurang upaya kan..
bersyukur apa adanya..

klik klik:)