Thursday, January 26, 2012

.it is about ISLAM.OUR HEART.

assalamualaikum


hari ni cuti.
tak kje.
meleper di rumah..masak..tido...makan...
online
youtubing.
but i think that my youtubing today had give a lot of motivation.
Allah help me..to find something that i miss..
about my transformation wearing hijab.
yes i know its a big step for me.
it take step by step...from covering hairs,,,perfoming solat...cover my hand,neck which are call as aurat.
its a big step.
responsible.
it is not our choice Muslims!
its our responsible.
i just looked the ini kisahku-wardina and catriona ross via YT
its about their changing.
wearing hijab and fullfill Allah`s order.
i`m crying like bebi because not only me feel that kind of feeling,but also wardina and cat.
of course because they wore it first.
wateva it is.
i`m gad that Allah help me to be a better person,
gave me HIDAYAH before my age turn to 20.
its not easy but I know, this transformation not gonna trouble me.
from what wardina siad.
ISLAM IS COOL.
ISLAM IS THE ONLY WAY OF LIFE.
from now on...i need to polish my attitude...my behavior...also my style...
it is not nice for muslimah wearing skinny jeans,kecik-kecik,or ketat-ketat...
i still wearing short sleeve.
i need to change it or add on hand-socks a.k.a stongan(stoking tangan)
=.=

do not forget to keep read and knows Al-Quran day by day.
know what you read in your solat.
cherish  your life with zikrullah
try to perform night solat.,(qiyam)
ALLAHUAKBAR.
all the happiness in this hemisphere earth just temporary
permanent is AKHIRAT.
you wanna drunk?
dont feel shy to have it in JANNAH soon.
you want handsome boy?
beat that you`ll unable to choose which one in JANNAH soon.
which gadget you adore?
galaxy?ipad?
you may have it at JANNAH.more extremely trendy for sure!
it is not because i am proud wearing hijab now,
but i wanna all of u feel what i feel,what i cried for now.
korang pernah tak nangis dalam solat?
astarghfirullah..jangan kita malu untuk mengadu.
jangan kita sombong.
Allah Maha mendenga rintihan kita.
adukan,akui semua kesilapan yang pernah kita buat.
memang Allah dah tau,tapi kita kena mengaku...
menistisnya airmata kerana Allah adalah satu pengalaman yang susah untuk dikongsikan..
tapi percayalah,kegembiraan muncul selepas airmata tu.
pengalaman tu aku lalui sendiri even aku bru sebulan lebih mendekatkan diri kepadaya.
amal yang disukai ialah amal yang berterusan walauppun ianya sedikit.
jangan tamak menunjuk2 kita lah ISLAM TERHEBAT.menunjuk2 sedekahnya,jariahnya...
tapi lakukannya secara sedikit demi sedikit namun berterusan dan penuh keikhlasan,insyaALLAH akan datang peningkatan.
follow islam,fullfill it.
insyaAllah jannah wait for us.

assalamualaikum.

8 comments:

Syarfa' Abdul Aziz said...

hijrah itu perlukan kekuatan dan istiqamah....kuatkan diri,fizikal mentak rohani dan jasmani.
biasa bila kita berubah,ada jek orang tak suka..tapi Allah kan sentiada ada dengan kita:)...

salam ukhuwah:D

Syarfa' Abdul Aziz said...

*typo....mental

bannie said...

alhamdulillah.
mungkin fizikal nampak kuat,tapi mental sesetengah individu tu yg kita tak tau...
salam ukhuwah:)

Shafiq Hashim said...

Salam, Melawat Disini

Edy Fee said...

islam agama yg benar..tiu pasti.heehhe

bannie said...

betul.islam agamaku.agama kita:)

anasyaheed said...

assalam,
tahniah bannie... =)
Allah pilih bannie utk hidayahNya.
Hidayah Allah adalah satu nikmat yang SANGAT2 besar bagi kita...
selamat beramal dan insyaallah Allah menguatkan bannie utk terus istiqamah...

p/s: ingat tak lagu demi matahari yang kita nyanyi sama2 masa KRJ pernah datang mktab kita dulu?

(As-Syams, ayat 8-9)
'sungguh beruntung orang yang menyucikannya (jiwa itu)'

bannie said...

thanks anasyaheed..
btw,sape ye ni??
besar makna lagu tu kan...
subhanallah:)

klik klik:)